Hvordan taber man sig hurtigt?

Efter den fede julemad, og for mange personer en god portion alkohol, så kan det være tiltrængt hurtigt at smide nogle af de overflødelige kilo, som kroppen har suget til sig fra den dejlige fede julemad.

Heldigvis er der nogle gode tips og tricks til forholdsvist hurtigt at komme af med de ekstra kilo, som julemaden har forårsaget.

Dog skal du være opmærksom på, at det ekstra fedt ikke falder af af sig selv – der skal en vis indsats og vilje til.

Først og fremmest bør du overveje, om din livsstil er årsagen til de overflødige kilo. Du laver formentlig en eller flere af disse ‘overtrædelser’:

  • Spiser mad med alt for højt fedtindhold
  • Du bevæger dig alt for lidt
  • Du spiser alt for store portioner
  • Du drikker for meget alkohol
  • Du drikker meget sukkerholdige væsker (cola, saft, osv)
  • Du spiser ikke fibre, frugt og grønt




Det er vigtigt at du får lagt dine madvaner om, og ændrer din livsstil.
En hurtig slankekur er ikke svaret, da du blot falder tilbage i det gamle mønster igen.
Det er altså hele din livsstil og madkultur, som skal hankes op i.
En god start kan være at du begyndet at spise flere små måltider, fordelt ud over hele dagen. Det giver en konstant mæthedsfornemmelse, og du overspiser dermed ikke så nemt.
Derudover må du aldrig tage ud og købe ind når du er sulten! Sørg altid for at sulten er stillet, så du ikke lader dig friste så nemt.
Når du indtager væske, så sørg for at det ikke er sodavand, saft,osv, da de er rene sukkerbomber. Drik vand!

Undgå fristelserne

Sørg for at du altid har sunde madvarer liggende, og at de er tilgængelige både på jobbet og i hjemmet. Det kan være frugt, knækbrød og den slags.
Du må heller ikke springe over morgenmaden, da du kan være helt sikker på at frokosten bliver alt for stor, hvis du ikke har fået stillet sulten allerede fra morgenstunden af.
Hvis du har fået en sund og solid morgenmad, så vil du helt automatisk undlade at proppe dig unødvendigt til frokosten.




En sund morgenmad kan bestå af:

  • Havregrød eller anden grød med fibre
  • En let youghurt eller mælk med fibremüsli
  • Rugbrød med en let ost

Held og lykke med at smide de overflødelige kilo!

Forfatter: Toby

Kontakt mig, hvis du gerne vil være gæsteblogger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *