Hvordan taber man sig på maven?

Trænger du til at smide nogle kilo bag maveskindet? Her får du nogle gode råd til vægttab på maven!

Først og fremmest skal du være opmærksom på at du IKKE taber dig på maven ved at lave massevis af mavebøjninger. Kost har naturligvis en enorm indflydelse på vægttab på maven, så en god diæt er ikke til at komme udenom, hvis du vil tabe dig på maven.

Til gengæld findes der en simpel maveøvelse, som du endda kan udføre på jobbet, hvis du ellers har et job, hvor du sidder ned på en stol.

TRÆN DINE MAVEMUSKLER PÅ KONTORET

Maveøvelsen går ud på at du sætter dig på en stol, som er så høj at dine ben kan hænge frit.

Sørg for at du sætter dig så dine hænder er under dine lår.

Næste step er at du læner dig en anelse fremover – nærmest som om du skulle til at rejse dig – og stopper når vægten er koncentreret på dine hænder.

Hold denne stilling, men du langsom hæver dine lår knap 10 cm, og derefter langsomt sænker dem igen. Gentag øvelsen i et minut eller to – gerne længere.

Maveøvelsen her træner både de lige og de skrå mavemuskler, og den er samtidig ikke hård for din krop, hvilket andre maveøvelser kan være.

God førnøjelse med at få trænet six-packen frem igen 🙂




Forfatter: Toby

Kontakt mig, hvis du gerne vil være gæsteblogger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *