Hvordan taber man sig på ballerne?

Er numsen ikke så fast som den har været, og trænger ballerne til at blive strammet op?

Med et fornuftigt træningsprogram og den rette kost kan du få en – på godt dansk – lækker røv igen!

Desværre tror mange at man kan punktforbrænde sit fedt, feks på ballerne. Det er ikke tilfældet!
Du kan altså ikke vælge at det netop er ballerne og numsen, der skal smide de overflødige kilo, når du går på en diæt.

Til gengæld kan du få strammet ballerne op med et par simple balle-/benøvelser.

Træn ballerne – øvelse 1:

Stil dig på et fladt gulv, og før den ene fod ca 50 cm frem. Hele din vægt lægger du frem på det forreste ben, så du kun støtter på tåspidsen på det bageste ben for at holde balancen.
Nu bøjer du laaangsomt i knæet på det forreste ben, mens overkroppen lænes ind over låret, og du bliver ved med at nærme dig gulvet, indtil lårbenet er ca vandret og dine fingerspidser kan nå gulvet.
Bliv dernede et par sekunder, og stræk laaangsomt benet ud igen, så du vender tilbage til udgangsstillingen.
Gentag øvelsen mindst 10 gange pr ben. Husk at du konstant skal holde vægten på det forreste ben.




Træn ballerne – øvelse 2:

Stil dig ret op på gulvet med en lille meters afstand mellem fødderne, og peg fødderne lidt skråt ud til hver sin side.
Nu skal du forestille dig at du holder en badebold mellem hænderne, og denne badebold skal stille og roligt lægges på gulvet foran dig mellem dine ben.
Du skal derfor langsom bøje dig ned mod gulvet indtil dine lår er ca vandret, og dine fingre skal næsten røre gulvet.
Det er vigtigt at du under hele øvelsen har ryggen ret.

Disse 2 øvelser er ganske effektive, og kan nemt udføres både i hjemmet eller måske endda på kontoret, uden brug af redskaber. Øvelserne træner både dine baller og dine lår, samt din balance. God træningslyst!




Forfatter: Toby

Kontakt mig, hvis du gerne vil være gæsteblogger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *